APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse
Find svar p√• dit sp√łrgsm√•l

Arbejdsgiveren skal s√łrge for, at medlemmerne af arbejdsmilj√łorganisationen har gennemf√łrt en obligatorisk arbejdsmilj√łuddannelse inden 3 m√•neder efter valget eller udpegningen af den p√•g√¶ldende. Vores √•bne arbejdsmilj√łuddannelser er for b√•de medarbejdere (AMR) og ledere (AL/AML). 

Find din arbejdsmilj√łuddannelse her.

Der gives ikke VEU-godtg√łrelse eller befordringstilskud til den lovpligtige eller supplerende arbejdsmilj√łuddannelse og ej heller godtg√łrelse for l√łntab.

Arbejdsgiveren skal til medlemmerne af arbejdsmilj√łorganisationen tilbyde supplerende arbejdsmilj√łuddannelse svarende til 2 dages varighed i det f√łrste funktions√•r efter valg/udpegning. Uddannelsen skal tilbydes og kunne v√¶re p√•begyndt inden for de f√łrste 9 m√•neder efter den obligatoriske arbejdsmilj√łuddannelses afslutning. L√¶s mere om vores supplerende arbejdsmilj√łuddannelse her
 

Alle udgifter i forbindelse med medarbejderes deltagelse i den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse skal d√¶kkes af arbejdsgiveren.

Hvis du har en uddannelse fra f√łr 1. april 1991, skal man gennemf√łre en ny uddannelse. Beviset er dermed ikke gyldigt l√¶ngere. 

 

Den praktiske opgave (ogs√• kaldet hjemmeopgaven) er en obligatorisk del af arbejdsmilj√łuddannelsen og den tid, der g√•r til l√łsning af opgaven, ligger uden for de 22 timer som den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse er fastsat til.

Tiden til hjemmeopgaven, er udover kursustiden på 22 timer
Det vil alts√• sige, at virksomheden skal s√łrge for den tid, som medg√•r til opgavel√łsningen, og da du skal bruge den forn√łdne tid, som b√łr v√¶re 3 - 6 timer afh√¶ngig af opgavens art. 

Kursusdeltagere skal gennemf√łre en praktisk opgave, som kobler kursets indhold med den enkelte kursusdeltagers arbejde i arbejdsmilj√łorganisationen (AMO).

Den praktiske opgave, kan for eksempel l√łses p√• arbejdspladsen, i samarbejde mellem deltageren og arbejdsmilj√łorganisationen. Opgaven skal v√¶re relevant og aktuel for arbejdsmilj√łorganisationens arbejde i virksomheden.

Hvis hjemmeopgaven ikke er l√łst, er kurset ikke gennemf√łrt og deltageren f√•r ikke udleveret et kursusbevis. 

Hvis du mister dit kursusbevis, fra den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse, vil vi naturligvis gerne v√¶re behj√¶lpelige med at udstede et erstatningsbevis. Det kr√¶ver dog, som minimum, at man ved, hvorn√•r man var p√• kursus - gerne √•rstal, og kursussted. Hvis vi i vores systemer kan se at du har deltaget og l√łst en obligatorisk hjemmeopgave kan vi eftersende et erstatningsbevis. Prisen for at genfremsende et bevis er kr. 250 ekskl. moms. 

JA! 

Vi kan nu tilbyde en fleksibelt og digital l√łsning til dig som √łnsker at gennemf√łre arbejdsmilj√łuddannelsen p√• engelsk. 

Den netbaserede arbejdsmilj√łuddannelse tilbyder vi nu som en fuld online l√łsning. 

Du kan l√¶se mere om vores netbaserede/online arbejdsmilj√łuddannelse p√• engelsk her

 

In english
 

YES!

We can now offer a flexible and digital solution for those of you who wish to complete the occupational health and safety training in English.

We are now providing the web-based occupational health and safety training as a full online solution.

You can learn more about our web-based/online occupational health and safety training in English here.

Alle virksomheder skal holde en √•rlig arbejdsmilj√łdr√łftelse, hvor det kommende √•rs samarbejde om arbejdsmilj√ł skal tilrettel√¶gges, og hvor det seneste √•rs samarbejde tages op.

Form√•let med en arbejdsmilj√łdr√łftelse er at sikre, at der tages hensyn til de ansattes opfattelse af arbejdsmilj√łet og at der tr√¶ffes foranstaltninger til at forbedre det, hvis det er n√łdvendigt.

Arbejdsmilj√łdr√łftelsen kan omfatte en r√¶kke forskellige emner, herunder:

  • Forhold, der p√•virker arbejdsmilj√łet, s√•som fysiske forhold, psykiske belastninger og sociale forhold
  • Risici for arbejdsmilj√łet og foranstaltninger til at eliminere eller reducere dem
  • Muligheder for at forbedre arbejdsmilj√łet, f.eks. ved at √¶ndre arbejdsprocesser eller indk√łbe nyt udstyr
  • Kommunikation og samarbejde mellem arbejdsgiveren og de ansatte om arbejdsmilj√łrelaterede sp√łrgsm√•l

Arbejdsmilj√łdr√łftelsen kan finde sted p√• forskellige m√•der, f.eks. ved m√łder mellem arbejdsgiveren og de ansatte eller ved hj√¶lp af en s√¶rlig form for samarbejdsorgan, s√•som en arbejdsmilj√łgruppe. Form√•let er at sikre, at alle parter har mulighed for at komme med deres input og bidrage til at forbedre arbejdsmilj√łet.

 

√ėnsker du at have styr p√• din √•rlige arbejdsmilj√łdr√łftelse digitalt? S√• er vores nye digitale system AMORG lige noget for dig. Her kan du f√• et overblik over jeres dr√łftelse, oprette et √•rshjul og have styr p√• jeres m√łdereferater. 

Læs mere om AMORG her.




Tilmelding til nyhedsbrev