APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse
Fem tips til dig der har været på ferie

Fem tips til dig der har været på ferie
 

  1. Sørg for at koble af mens du er væk
  2. Hvis du er på ferie, så VÆR på ferie. Lad være med at tage firma mobiltelefonen med og lad være med at checke firma-emails. Hold ferie og kom væk fra det hele. Lad din hjerne arbejde med noget HELT andet.
     
  3. Giv dig selv lov til at være bagud
    Når du kommer tilbage fra ferie er du næsten per definition bagud. Der er bunker af emails der skal besvares, masser af telefonopkald, beslutninger der ikke er blevet taget mens du var væk eller ting der bare ikke er blevet gjort. Det er uundgåeligt, og det er ikke din fejl! Så du skal ikke forvente at være ovenpå fra dag 1. Giv dig selv lov til at være bagud og til stille og roligt at indhente arbejdet.
     
  4. Start med de nemme opgaver
    Lad være med at kaste dig over de sværeste og mest komplekse opgaver den første dag. Hvis du har nogle nemme ting der ligger lige til højrebenet, så lav dem først så du komme stille og roligt i gang. Når du er oppe i omdrejninger igen, kan du tage fat i de svære ting.
     
  5. Hold almindelige arbejdsdage
    Det kan være fristende at starte efter ferien med et par ekstra lange arbejdsdage for at indhente nogle opgaver. Lad være med det! Hold nogle helt almindelige arbejdsdage og hold fast i punkt 2!
     
  6. Sig til hvis du har brug for hjælp
    Bed kollegerne eller chefen om hjælp, hvis du har brug for det. Det er vigtigt at du mærker efter om der er noget du skal bruge, og at du klart kan melde ud, hvis der er nogle opgaver som er blevet kritiske henover ferien. Opgaverne er IKKE dit ansvar alene, men det er dit ansvar at melde ud, hvis der er noget du har brug for.
Kilde Alexander Kjerulf - Arbejdsglæde.nu



Relaterede sider:

Tilmelding til nyhedsbrev