APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse
Arbejdspladsvurdering (APV)

Arbejdspladsvurdering (APV)

Alle virksomheder med ansatte skal lave en arbejdspladsvurdering (APV), der hj√¶lper dem til at have styr p√• arbejdsmilj√łet. Med AMORGS onlinel√łsning er det nemt og enkelt at leve op til reglerne og bruge APV‚Äôen som et aktivt redskab til et bedre arbejdsmilj√ł.

I bestemmer selv, hvordan jeres APV skal se ud. Men husk at der er en r√¶kke krav til processen. AMORGS onlinel√łsning g√łr det nemt at leve op til reglerne.
 

En APV-proces består af fire elementer:

  • En afd√¶kning og risikovurdering af virksomhedens arbejdsmilj√łproblemer.
  • Inddragelse af virksomhedens sygefrav√¶r, s√• det er muligt at vurdere, om forhold i virksomhedens arbejdsmilj√ł kan medvirke til sygefrav√¶ret.
  • En skriftlig handlingsplan til at l√łse de arbejdsmilj√łproblemer, som ikke kan l√łses umiddelbart.
  • En gennemf√łrelse af handlingsplanen og opf√łlgning p√• de iv√¶rksatte tiltag og en opf√łlgning p√•, om igangsatte l√łsninger er fyldestg√łrende og effektive.

Arbejdsgiveren skal s√łrge for at gennemf√łre en arbejdspladsvurdering, n√•r der sker √¶ndringer i arbejdet, arbejdsmetoderne, arbejdsprocesserne m.v., som kan have betydning for virksomhedens arbejdsmilj√ł. Arbejdsgiveren skal derudover s√łrge for, at virksomhedens arbejdsmilj√łforhold, herunder om der er arbejdsmilj√łproblemer, afd√¶kkes mindst hvert tredje √•r.

Hvis arbejdsgiveren ikke selv r√•der over forn√łden indsigt til at gennemf√łre arbejdspladsvurderingen, skal arbejdsgiveren indhente ekstern, sagkyndig bistand. Selvom der indhentes ekstern, sagkyndig bistand, er det stadig arbejdsgiverens ansvar, at der gennemf√łres en arbejdspladsvurdering, og at kravene, der fremg√•r af Arbejdsmilj√łloven.

 

En arbejdspladsvurdering (APV) giver jer mulighed for at arbejde systematisk og effektivt med arbejdsmilj√łet i virksomheden. APV‚Äôen er virksomhedens redskab til at f√• styr p√• arbejdsmilj√łet.


APV handler om at kortl√¶gge virksomhedens arbejdsmilj√ł, udpege de omr√•der, hvor der er behov for en indsats, og l√¶gge en plan for, hvordan I vil forbedre arbejdsmilj√łet p√• disse omr√•der.


Mange virksomheder opn√•r b√•de et bedre arbejdsmilj√ł og en √łget trivsel med deres APV.

Samtidig viser en unders√łgelse, at det er nemmere at identificere de arbejdsmilj√łproblemer, der kan f√łre til at h√łjt sygefrav√¶r, n√•r man inddrager sygefrav√¶ret i APV‚Äôen. Dermed er f√łrste skridt taget til at fjerne de arbejdsmilj√łproblemer, som kan f√łre til at h√łjt sygefrav√¶r.

 

AMORG - din digitale arbejdsmilj√łpartner

Med AMORGS onlinel√łsning f√•r I det fulde overblik over jeres arbejdsmilj√łarbejde. Vi g√łr det muligt at tilrettel√¶gge, handle- og f√łlge op p√• aktiviteter, og vi hj√¶lper jer med at fokusere p√• s√•vel officielle krav som de konkrete tiltag der skaber v√¶rdi hos jer.
Uanset om I arbejder med kemikalier, i butik, på kontor eller noget helt andet.

Hvis I er mere end 10 ansatte p√• jeres arbejdsplader, er det et krav fra myndighederne at etablere en arbejdsmilj√łorganisation. Det kr√¶ver mange resourcer, og det kan v√¶re sv√¶rt at holde bolden i luften n√•r virksomhedens andre m√•l og prioriteter konkurrencerer om jeres fokus. AMORGS l√łsning hj√¶lper jer med at bevare overblikket og f√łlge op p√• de aktiviteter der er p√•kr√¶vede og som skaber v√¶rdi.
 




Tilmelding til nyhedsbrev