APROPOS kommunikation ApS er godkendt og certificeret af Arbejdstilsynet og Danmarks Akkrediteringsinstitution som udbyder af den lovpligtige arbejdsmilj√łuddannelse
Den √•rlige arbejdsmilj√łdr√łftelse

Den √•rlige arbejdsmilj√łdr√łftelse

 

Har din virksomhed brug for hj√¶lp til at afholde den √•rlige dr√łftelse om arbejdsmilj√ł? Eller du blot nysgerrig p√• reglerne? S√• er du kommet til det rette sted. 

 

Alle virksomheder uanset st√łrrelse skal dr√łfte arbejdsmilj√łarbejdet, mindst √©n gang om √•ret. I processen skal arbejdsmilj√łorganisationen v√¶re med. Den √•rlige dr√łftelse skal v√¶re afviklet inden for et interval p√• 12 m√•neder. Det er normalt en god ide, hvis det er muligt, at placere en √•rlig arbejdsmilj√łdr√łftelse efter i har udarbejdet en arbejdspladsvurdering (APV). S√• vil det v√¶re mere overskueligt at fastl√¶gge konkrete m√•l mm. Der er fire vigtige elementer som en √•rlig arbejdsmilj√łdr√łftelse skal indeholde. 

 

De 4 vigtige punkter

 

Tilrettelægger indholdet af samarbejdet om sikkerhed og sundhed for det kommende år

Dette indebærer at diskutere og beslutte, hvilke specifikke emner, initiativer eller projekter der skal være fokus på i det kommende år med henblik på at forbedre sikkerheden og sundheden på arbejdspladsen. Det handler om at identificere områder, der kræver særlig opmærksomhed og udarbejde en plan for at tackle dem.

Fastl√¶gge, hvordan samarbejdet skal foreg√•, herunder samarbejdsformer og m√łdeintervaller

Her handler det om at definere, hvordan samarbejdet mellem arbejdsgiver, medarbejdere og eventuelle arbejdsmilj√łrepr√¶sentanter skal organiseres og struktureres i det kommende √•r. Det omfatter beslutninger om samarbejdsformer, m√łdeintervaller, kommunikationskanaler og hvordan information og feedback skal udveksles mellem parterne.

Vurderer, om det foregående års mål er nået

Her skal i evaluere, om de m√•l, der blev fastlagt i den tidligere √•rlige dr√łftelse, er blevet opn√•et. Det handler om at vurdere, hvorvidt de tiltag, der blev iv√¶rksat, har haft den √łnskede effekt, og om der er behov for at justere eller forts√¶tte med de samme m√•l i det kommende √•r.

Fastlægger mål for det kommende års samarbejde

Dette punkt indeb√¶rer at definere klare og specifikke m√•l for det kommende √•rs samarbejde om sikkerhed og sundhed p√• arbejdspladsen. Det handler om at identificere de omr√•der, der kr√¶ver forbedring eller fokus og opstille m√•lbare m√•l, der kan arbejdes hen imod. Disse m√•l kan omfatte reduktion af arbejdsulykker, implementering af nye sikkerhedsprocedurer, tr√¶ning af medarbejdere eller andre initiativer, der sigter mod at forbedre arbejdsmilj√łet.

 

 


 

Har du brug for hj√¶lp med den √•rlige arbejdsmilj√łdr√łftelse?

 

Apropos Kommunikation er her for at g√łre processen nemmere og mere effektiv for dig. Med vores ekspertise og vores innovative system AMORG kan vi sikre, at dr√łftelsen bliver en succes og dokumenteres p√• en professionel m√•de.

 

Ved at samarbejde med Apropos Kommunikation kan du v√¶re sikker p√•, at alle kravene til den √•rlige dr√łftelse bliver opfyldt. Vi hj√¶lper med at tilrettel√¶gge indholdet af samarbejdet om sikkerhed og sundhed for det kommende √•r, fastl√¶gger de bedste samarbejdsformer og m√łdeintervaller, og vurderer, om m√•lene fra det foreg√•ende √•r er blevet n√•et. Derudover fastl√¶gger vi ogs√• m√•lene for det kommende √•rs samarbejde.

 

Vores digitale arbejdsmilj√łsystem AMORG g√łr det let at dokumentere hele processen omkring den √•rlige dr√łftelse. Du kan nemt gemme og organisere alle relevante oplysninger og beslutninger i systemet, hvilket g√łr det nemt at holde styr p√• og dele med relevante parter.

Med Apropos Kommunikation og AMORG vil den √•rlige dr√łftelse om arbejdsmilj√łet ikke l√¶ngere v√¶re en byrde. Vi g√łr det enkelt og effektivt for dig at tilrettel√¶gge samarbejdet om arbejdsmilj√łet bedst muligt og sikre overholdelse af lovgivningen.

 

Kontakt os i dag, og lad os hj√¶lpe dig med at skabe et sikkert og sundt arbejdsmilj√ł i din virksomhed.

 





Tilmelding til nyhedsbrev