F√łlg os p√• Facebook

Sådan kobler du af


Otte gode r√•d om at slappe af i en stresset hverdag.

1. Få dig en hobby
Det beh√łver ikke v√¶re sportligt, men fysisk aktivitet har den fordel ikke kun give afkobling. Det s√¶tter dig ogs√• bedre i stand til at pr√¶stere noget p√• arbejde, is√¶r hvis det er konkurrencesport.
 
2. Få massage
Kroppen og sj√¶len slapper helt af, n√•r de stive muskler l√łsnes og blodcirkulationen s√¶ttes i gang. Helt ideelt er det, hvis din partner kan give massagen.
 
3. Sov noget mere
Mange travle folk sk√¶rer ned p√• antallet af s√łvntimer. Det er en d√•rlig ide, for s√łvn er helt n√łdvendigt for at du er p√• toppen b√•de kropsligt og mentalt. Hj√¶lper ogs√• p√• jetlag, hvis du rejser meget.
 
4. Smil - du er på
Se humoristisk p√• tingene. Giv en sjov bem√¶rkning i ny og n√¶. Det g√łr tilv√¶relsen lettere b√•de for dig og dine kollegaer hvis du ikke tager alting for alvorligt.
 
5. Lev sundt
Spis sundt og f√• motion. Stress giver ekstra trang til alkohol og r√łg, men g√łr jo kun sagen v√¶rre.
 
6. Tal med din partner
S√łg hj√¶lp p√• hjemmefronten med st√łtte og opmuntring, n√•r du er s√¶rlig stresset. Og husk, det er lettere at f√• st√łtte, n√•r du ogs√• selv giver den.
 
7. Uddelegér, uddelegér, uddelegér
Det skal l√¶res, men det er umagen v√¶rd. Det er i l√¶ngden hverken hurtigere eller bedre at g√łre alting selv.
 
8. Meditér
Få minutters fordybelse hver morgen giver den perfekte start på dagen.