Følg os på Facebook
Kursusoversigt og tilmelding

Står du lige og mangler gode ideer til årets nytårsforsæt,

Så snup et fra listen her: 

Julen er veloverstået og det er tid til at kigge frem mod det nye år - og nytårsfortsætterne, hvor vi lover os selv at være sundere og gladere i 2015.
 

I 2014 blev det endnu en gang slået fast, at folk, der er fysisk inaktive dør fem år tidligere end folk, der er aktive. Det gælder vel at mærke – uanset om man er overvægtig eller normalvægtige.


Regelmæssig fysisk aktivitet er altså ikke blot et middel til at holde vægten, men har også selvstændig betydning for overlevelse og sundhed. Lykkes det af komme op på mindst 30 min. moderat motion om dagen, træder du ind i en ny livstil med energi. Du vil opleve langt mere overskud i dagligdagen, meget mere tid til al det sjove og mere glæde. Og du vil kune se frem til et længere liv med væsentligt flere år uden sygdom.
 

Mangler du gode ideer til årets nytårsforsæt, så snup et fra listen:

1.   Køb en skridttæller og gå mere end 10.000 skridt hver dag. Der findes et væld af armbånd, der kan
      måle, hvor mange skridt du går, mængden af kalorier du forbrænder og kvaliteten af din nattesøvn. 

2.   Afbestil avisen og gå selv ned og hent den hos købmanden hver morgen.

3.   Undgå bilen, når du skal følge børnene til institutionen og tage cyklen eller spadsere.

4.   Undgå at bruge elevator i år 2015. 
      Trappetræning er derfor ganske effektiv, idet de fleste mennesker har trapperne ’lige ved hånden’.  

5.   Overvej om du skal bruge bilen som transportmiddel til arbejde, eller om du vil parkere bilen i behørig
      afstand fra jobbet - gå eller cykle resten af vejen til dit job.

6.   Brug frokostpausen – gerne mere end én gang om ugen – til en gåtur.

7.   Placer din cyklen på arbejdspladsen, så du kan klare møder ude i byen, på cykel frem for at tage
      bilen eller en taxa.

8.   Gå en tur hver dag med din partner, dine børn, børnebørn eller en en god ven.

9.   Flyt fjernsynet hen foran kondicyklen eller løbebåndet og se fjernsyn når du træner.

10.  Indfør en kvote på maksimalt 2 timers fjernsyn per dag eller 14 timer per uge – for både børn og
       voksne.


Godt nytår og god fornøjelse med dit nytårsforsæt